Alt starter med et salg
All suksess og vekst krever salgskompetanse. Vi lærer deg beste praksis i løsningssalg til bedrifter og offentlige sektor. Vi gir deg salgsmetodikken som virker, på en trygg og inspirerende måte, uansett erfaring.
Kursdatoer
28. og 29. mars
Verdifull kundebehandling
Verdifull kundebehandling
En fagpressurs har i mange tilfeller større tillit hos en kunde enn selgeren som fikk avtalen i havn. En slik faglig grunnet respekt kan vi bruke til knytte kundene tettere til oss.
I sum skjer det kanskje hundrevis av situasjoner der vi er kontakt, direkte eller indirekte, med våre kunder.
Alle som er i kontakten med kundene i bedriften påvirker kundeforholdet.
På dette kurset knytter vi sammen salg og øvrige ressurser som deltar i leveranseprosessen. Vi etablerer og bevisstgjør et felles språk og en forståelse for hvor viktig det er og hvordan du kan mestre og prestere godt i enhver kundesituasjon. Dette gjør våre leveranserer og vår kunderelasjon enda bedre. Slikt gir økt salg, bedre lønnsomhet og en trygg framtid for virksomheten.
Vi bruker to fulle dager - 08.30-16.00
Program/innhold:
Min rolle som fagressurs, rådgiver og selger.
Arbeidsmiljø og arbeidsglede.
Min markedsverdi - og mitt fotavtrykk.
Verdifulle situasjoner og kundekontakt.
Få interesse, få bevegelse og bli valgt
Psykologi - oss mennesker i mellom. Adferd, samarbeide, kommunikasjon og energien i rommet.
Faktorer som påvirker oss og våre valg.
Mestre vanlige og vanskelig kundesituasjoner.
Oppdage og håndtere salgsmulighetene.
Mersalg og oppslag.
Progresjon og prioriteringer – bruk innsats og ressurser riktig
Behovsavdekking og problemforståelse
Gode kundemøter med effektiv og trygg møteledelse
Før-Under-Etter kundemøter
Formelle og uformelle møter
Utvikle relasjoner – forstå og benytte relasjonsbyggende strategier
Din konkrete plan for verdifull kundekontakt.
Pedagogisk plattform:
Praktisk teori, oppgaver og trening
Du får opplæring i bruk treningsmetodikk, som omfatter situasjonsbasert trening og moderne treningsledelse.
Inspirasjon, entusiasme, trygghet og humor
Engasjert kursleder og engasjert deltaker
Læringsmål:
Lære og bli trygg på beste praksis i alle typer kundekontakt,
Målgruppe:
Fagressurs, ingeniør, tekniker, prosjektleder, teknisk tegner, økonom, og alle som er knyttet til kundeforholdet på en direkte eller indirekte måte.
Kr: 12.500,- kr per deltaker eks. mva
Få tilbud
Vi gir deg gjerne et uforpliktende tilbud på en salgssamling.