Alt starter med et salg

All suksess og vekst krever salgskompetanse. Vi lærer deg beste praksis i løsningssalg til bedrifter og offentlige sektor. Vi gir deg salgsmetodikken som virker, på en trygg og inspirerende måte, uansett erfaring.

Kursdatoer

28. og 29. mars
Verdifull kundebehandling

Verdifull kundebehandling

En fagpressurs har i mange tilfeller større tillit hos en kunde enn selgeren som fikk avtalen i havn. En slik faglig grunnet respekt kan vi bruke til knytte kundene tettere til oss.

I sum skjer det kanskje hundrevis av situasjoner der vi er kontakt, direkte eller indirekte, med våre kunder.

Alle som er i kontakten med kundene i bedriften påvirker kundeforholdet.

På dette kurset knytter vi sammen salg og øvrige ressurser som deltar i leveranseprosessen. Vi etablerer og bevisstgjør et felles språk og en forståelse for hvor viktig det er og hvordan du kan mestre og prestere godt i enhver kundesituasjon. Dette gjør våre leveranserer og vår kunderelasjon enda bedre. Slikt gir økt salg, bedre lønnsomhet og en trygg framtid for virksomheten.

Vi bruker to fulle dager - 08.30-16.00

Program/innhold:

  • Min rolle som fagressurs, rådgiver og selger.

  • Arbeidsmiljø og arbeidsglede.

  • Min markedsverdi - og mitt fotavtrykk.

  • Verdifulle situasjoner og kundekontakt.

  • Få interesse, få bevegelse og bli valgt

  • Psykologi - oss mennesker i mellom. Adferd, samarbeide, kommunikasjon og energien i rommet.

  • Faktorer som påvirker oss og våre valg.

  • Mestre vanlige og vanskelig kundesituasjoner.

  • Oppdage og håndtere salgsmulighetene.

  • Mersalg og oppslag.

  • Progresjon og prioriteringer – bruk innsats og ressurser riktig

  • Behovsavdekking og problemforståelse

  • Gode kundemøter med effektiv og trygg møteledelse

  • Før-Under-Etter kundemøter

  • Formelle og uformelle møter

  • Utvikle relasjoner – forstå og benytte relasjonsbyggende strategier

  • Din konkrete plan for verdifull kundekontakt.

Pedagogisk plattform:

  • Praktisk teori, oppgaver og trening

  • Du får opplæring i bruk treningsmetodikk, som omfatter situasjonsbasert trening og moderne treningsledelse.

  • Inspirasjon, entusiasme, trygghet og humor

  • Engasjert kursleder og engasjert deltaker

Læringsmål:

Lære og bli trygg på beste praksis i alle typer kundekontakt,

Målgruppe:

Fagressurs, ingeniør, tekniker, prosjektleder, teknisk tegner, økonom, og alle som er knyttet til kundeforholdet på en direkte eller indirekte måte.

Kr: 12.500,- kr per deltaker eks. mva

Få tilbud

Vi gir deg gjerne et uforpliktende tilbud på en salgssamling.